banermali.png
baner001.jpg baner002.jpg baner003.jpg baner004.jpg baner005.jpg baner006.jpg baner007.jpg baner008.jpg baner009.jpg baner010.jpg baner011.jpg baner012.jpg baner013.jpg

Prikaz odgojno-obrazovne prakse poticanja razvoja matematičkih kompetencija djece u Dječjem vrtiću "Dugo Selo"

 

 

U izlaganju je prikazana odgojno-obrazovna praksa na području razvoja matematičkih kompetencija djece u DV "Dugo Selo".

 

U prvom dijelu dan je teorijski okvir matematičkih kompetencija djece rane i predškolske dobi. Matematičke kompetencije se određuju na različite načine ovisno o tome stavlja li se naglasak na matematičke procese (logičko zaključivanje, povezivanje, rješavanje problema…) ili matematičke koncepte (brojevi, oblik i prostor, mjerenje…). Nadalje, razmatraju se sastavnice matematičke kompetencije djece rane i predškolske dobi te kontekstualni uvjeti odgojno-obrazovnog procesa za njihovo ostvarenje. Kroz prizmu Piagetove teorije kognitivnog razvoja navode se razvojna očekivanja na ovom području.

Naglašava se kako poticanje razvoja matematičkih kompetencija treba biti u skladu s kognitivnim razvojnim mogućnostima te karakteristikama učenja djeteta rane i predškolske dobi. Djeca uče kroz igru u bogatom, poticajnom i raznolikom okruženju koje omogućava istraživačke i slične aktivnosti, uz odgojitelja koji poticajnim pitanjima vodi dijete do uvida.

U drugom dijelu izlaganja prikazano je prostorno-materijalno okruženje našeg vrtića te različite matematičke igre i aktivnosti djece, a što je dokumentirano u Zbirci aktivnosti i igara "Matematika u vrtiću". Posebno je istaknuta dobna i individualna primjerenost prikazanih aktivnosti i igara te holistička priroda učenja djeteta. Uz mnoštvo fotografija ostvarene odgojno-obrazovne prakse, dan je vrlo zoran i jasan prikaz stvaranja uvjeta za razvoj matematičkih kompetencija djeteta.

U sljedećem dijelu izlaganja tematizira se povezanost matematičke s ostalim kompetencijama, odnosno, uz brojne fotografije, prikazano je kako matematičke kompetencije djeteta možemo razvijati kroz likovno stvaralaštvo, prirodoslovlje, glazbu i ples, kroz igru djeteta s kockicama i konstruktorima, kroz priču...

Nadalje, dan je prikaz kratkog ispitivanja ranih matematičkih vještina djece u godini pred školu te osnovne odrednice Kraćeg programa jačanja matematičkih kompetencija djece predškolske dobi.

U sljedećem dijelu izlaganja prikazano je pomoću fotografija sudjelovanje Dječjeg vrtića „Dugo Selo“ u projektu Hrvatskog matematičkog društva "Večer matematike 2015." i "Večer matematike 2016." u sklopu čega su organizirane igraonice za djecu i roditelje s brojnim, raznolikim, zanimljivim i poticajnim matematičkim igrama i aktivnostima.

U posljednjem dijelu izlaganja prezentirane su matematičke radionice za djecu i roditelje koje se održavaju u okviru Programa za roditelje radi pripreme djece za polazak u školu.

Zaključno, stvaranje uvjeta za razvoj matematičkih kompetencija znači stvaranje uvjeta koji omogućuju djeci rane i predškolske dobi da kroz poticajno, raznoliko i bogato materijalno i socijalno okruženje, kroz igru, kroz situacijsko i istraživačko učenje i konkretne materijale, usvajaju matematičko rješavanje problema i zaključivanje te matematičke sadržaje i koncepte povezujući ih s ostalim sadržajima djetetova okruženja uz razvoj pozitivnog stava djeteta prema matematici.

 

univ.spec. Goranka Matić Šarić, prof.psihologije

K U T A K    Z A   S M I J E H


 

ZAŠTO IMAMO PREZIME?

Da znaš tko si, jer neki imaju isto ime. (A.M. 6 g.)

Kad ides preko granice da mama može reći prezime preko kartice. (E.M.6 g.)

Kalendar događanja

Rujan 2019
20
Petak
nema događanja
BuaXua Calendar

Eko-himna

Brojač posjetitelja


Trenutno

5
Online

20 Rujan 2019
Djecji vrtic "Dugo Selo" @ 2014.
X

Ups!

Nedozvoljeno kopiranje sadržaja!