banermali.png
baner001.jpg baner002.jpg baner003.jpg baner004.jpg baner005.jpg baner006.jpg baner007.jpg baner008.jpg baner009.jpg baner010.jpg baner011.jpg baner012.jpg baner013.jpg

 

Kutić za početno čitanje i pisanje sadrži knjige, slikovnice, časopise za djecu, enciklopedije i materijale za aktivnosti slušanja i pisanja. To je tiho mjesto u kojem djeca mogu listati knjige, čitati jedno drugom ili slušati nekoga tko će im čitati – odgajatelja. U njemu se nalazi fotelja za udobno sjedenje i čitanje, stol i stolice, spremnik za sakupljanje papira, razne vrste papira, bilježnice, pisanke, bojanke, križaljke, različite vrste pisaćeg pribora, pločice s kredom, abeceda te računalo. Djeca u ovom prostoru komuniciraju verbalno i neverbalno, kroz igru otkrivaju mogućnosti prenošenja poruka, uče gramatiku i razvijaju rječnik, razvijaju finu motoriku ruke i šake, usavršavaju sposobnost preciznosti i strpljivosti.

Kutić umjetnosti za likovno i glazbeno izražavanje i stvaranje smještava se u neposrednoj blizini kutića za početno čitanje i pisanje. U kutiću se postavljaju štafelaji, stolovi i stolice.  Za likovne aktivnosti potrebne su zaštitne pregače ili kute, te prostor zida za izlaganje radova. Materijalni poticaji: knjige s reprodukcijama majstora likovne umjetnosti, pedagoški neoblikovani materijali (špaga, kutije, žica, vosak), prirodni materijali (grančice, kora drveta, morski plodovi – spužve, školjke, listovi, plodine zanimljive teksture…), stari predmeti i mehanizmi (sat). Materijali koje koriste djece u radu: razne veličine i teksture papira za crtanje i slikanje, kolaž papiri, likovne mape, olovke, bojice, flomasteri, tuševi, tempere, vodene boje, kistovi, ljepila, škarice. U likovnim aktivnostima angažirana su sva osjetilna područja, osobito vizualna i taktilna, a s tim u vezi razvija se i okulomotorna koordinacija, preciznost pokreta, prisutna je komunikacija likovnim simbolima i slovima, djeca bogate rječnik, usvajaju nove pojmove, prisutna je spoznaja o geometriji kroz oblike. Dijete izražava svoje osjećaje i na taj način oslobađa se od emocionalnih pritisaka.

Glazbom se mogu povezivati aktivnosti. Pjevanjem, kretanjem, pljeskanjem, plesanjem, sviranjem ili tihim slušanjem, dnevni program ispunjava se do potpunosti. Glazba razvija osjetila, razvija se osjećaj za ritam, potiče kreativnost, jača male i velike mišićne skupine. Sredstva za glazbeno izražavanje i stvaranje: glazbeni instrumenti: zvečke, udaraljke, bubanj, triangli; zvučne snimke pjesama i glazbenih ulomaka.

Kutić za stolno manipulativne aktivnosti ima stolove i stolice, obogaćen je materijalima i sredstvima koji djeci pomažu da nauče uspoređivati, usklađivati, računati i kategorizirati, kao što su: kockice, konstruktori, puzzle, umetaljke, lotto igre, magnetni štapići, geometrijski likovi, domino, pika-slika, materijali za nizanje, memori, društvene igre (mlin, šah, Čovječe, ne ljuti se), didaktički materijali za vježbanje različitih djetetovih sposobnosti i učenje („Asco“ i „Nathan“), kao i mnogi namjenski izrađeni materijali s istim zadatkom. Djeca razvijaju intelektualne sposobnosti, okulomotornu koordinaciju, dogovaraju se, poštuju pravila, uče strpljivosti i čekanju na red, jača samopouzdanje i neovisnost. Dijete rješava probleme i kreativno se poigrava strukturama i formama, razvija matematičke pojmove, stječe spoznaje o svijetu koji ga okružuje i razvija pamćenje.

Kutić za obiteljske i dramske igre omogućuje djeci da se socijaliziraju, uče o važnim socijalnim osobinama, prihvaćanju, toleranciji, zajedništvu, pripadanju i suradnji. Kroz igru dijete uči vladati samim sobom i osposobljava se za socijalni život! Dramske igre omogućuju djetetu da prenese svoja unutarnja emocionalna, spoznajna i socijalna iskustva vanjskom svijetu. U igri djeca nužno komuniciraju, a u dramskoj igri ta je komunikacija višestruka. Materijalni poticaji: predmeti svakodnevne upotrebe iz kućanstva (budilice, mikseri, ogledalca, ambalaža, stara odjeća i obuća, pokrivala za glavu, kuharice), standardna oprema „kutića lutaka“, „frizera“, „kuhinje“, paravan sa scenskim lutkama. U ovom kutiću se mogu prema interesima djece oformiti mjesto za igru trgovine, ambulante, apoteke, škole, kolodvora….

Kutić istraživanja se može organizirati kao izložbeni prostor namijenjen istraživanju biljnog i životinjskog svijeta, ovdje se često događaju promjene kako bi se zadovoljili interesi djece, zastupila sva godišnja doba i obrađivale različite teme. Pomoću materijala mogu im se objasniti i neki elementi fizike kao što su magnetizam, voda ili zakon gravitacije. Odgajateljeva uloga je da potiče djecu na istraživanje, rješavanje problema i zaključivanje. Materijali koji se mogu ovdje naći su: odloženi i otpadni materijali, mikroskopi, povećala, vage, metar, toplomjer, barometar, magneti i sl.

Za kutić građenja i konstruiranja odabire se najmanje prometno mjesto u sobi jer u njemu djeca vrlo živo komuniciraju i bučno rade. Opremu u prostoru i materijale čine: građevni materijali različitih kvaliteta (boja, veličina, forma, težina, dužina…), drveni konstruktori, drvene i plastične figurice ljudi, životinja,drveća, dijelova kuća, ulica, pruga, prometna sredstva, lego kompleti za građenje, te dodatni prirodni materijali (grančice, kora drveta, parket), otpadni materijali (drvena, kartonska, plastična prazna ambalaža, alat, vaga, zidarski metar, špaga, plastične cijevi, …). Igrajući se djeca razvijaju matematičke vještine, usvajaju geometrijske oblike, uče rješavati probleme, jačaju samopouzdanje, razvija se pozitivna slika o sebi, razvijaju kreativno mišljenje i maštu, vježbaju orijentaciju u prostoru, prostorne odnose, koordinaciju.

Aktivnosti na otvorenom prostoru ključan su dio predškole. To je izvrsno mjesto za igru, istraživanje, provjeravanje iskustava i učenje, uče socijalne vještine, razvijaju ljubav prema prirodi, stječu prirodno matematičke vještine, te krećući se razvijaju cjelokupnu motoriku i mišiće. Na otvorenom se mogu odvijati i posebni događaji, kao natjecanje, vrtlarstvo, slikanje i crtanje, dramske igre, igre u pokretu, sat tjelesne i zdravstvene kulture, igre na snijegu, eksperimenti, igre s vodom i pijeskom. Izleti na određena mjesta u zajednici pružaju djeci stvarne i životne mogućnosti učenja.

 

Kalendar događanja

Prosinac 2019
7
Subota
nema događanja
BuaXua Calendar

Eko-himna

Brojač posjetitelja


Trenutno

1
Online

06 Prosinac 2019
Djecji vrtic "Dugo Selo" @ 2014.
X

Ups!

Nedozvoljeno kopiranje sadržaja!