Redoviti desetosatni program
Redoviti desetosatni program u Dječjem vrtiću Dugo Selo je cjeloviti razvojni programi odgoja i naobrazbe djece u dobi od navršene prve godine djeteta do polaska u školu, s ciljem ostvarivanja svih dječjih potreba i potreba roditelja.
Odgojno-obrazovni rad temelji se na Zakonu o predškolskom odgoju i obrazovanju (NN 10/97, 107/07 i 94/13) i podzakonskim aktima, na Programskom usmjerenju odgoja i obrazovanja predškolske djece (Glasnik Ministarstva prosvjete i kulture Republike Hrvatske, br. 7/8 od 10. lipnja 1991. god.) te na Nacionalnom kurikulumu za rani i predškolski odgoj i obrazovanje , prilagođen je razvojnim potrebama djece i socijalnim, kulturnim i drugim potrebama obitelji djece polaznika našeg Vrtića i sredine u kojoj živimo.
Redoviti desetosatni program provodi se u 14 odgojiha skupina u centralnom objektu i 2 odgojne skupine u područnom objektu.
Programsku osnovu čini Programsko usmjerenje odgoja i obrazovanja predškolske djece koji polazi od humanističke razvojne koncepcije odgoja predškolske djece.
Raspored aktivnosti tijekom dana je relativno stalan. Dnevni plan i program kreiraju odgajatelji iz skupina prema potrebama i interesu djece, a u skladu s navedenim programskim usmjerenjem.
SVRHA DJELOVANJA
- Osiguranje dobrobiti za svako dijete:
- Osobne i emocionalne dobrobiti (osigurati svakom djetetu osjećaj prihvaćenosti, pripadnosti, zdravstvne zaštite i razvoja pozitivnih emocija spram sebe i odgojne skupine...)
- Obrazovne dobrobiti (omogućiti svakom djetetu u vrtiću razvoj svih njegovih potencijala: spoznajnih, kreativnih, motoričkih...)
- Socijalne dobrobiti (uspješna socijalna interakcija i postavljanje temelja za postupan razvoj socijalnih kompetencija)
- Cjelovit razvoj svakog djeteta
Svakodnevno se promišlja cjelovit razvoj svakog djeteta sukladno suvremenim znanstvenim spoznajama, zakonitostima djetetova razvoja i njegovim individualnim mogućnostima, interesima i razvojnom stupnju na kojem se nalazi. Pri tome će se uvijek imati na umu važnost rane dobi u razvoju djeteta.
Dijete od najranije dobi treba vidjeti kao cjelovito biće, istraživača i aktivnog stvaratelja znanja.
Potrebno je:
- osigurati optimalne uvjete i trajno pridonositi cjelokupnom, harmoničnom razvoju predškolskog djeteta
- povećati mogućnost uključivanja djece u organizirani izvanobiteljski predškolski odgoj
- razvijati partnerstvo i suradnja s roditeljima i razmjenjivati informacije o djetetovu razvoju i razvijanju svih njegovih potencijala
- senzibilizirati roditelje i usmjeriti na određene posebnosti u dječjim razvoju, realizirati ranu intervenciju kako bi pravovremeno omogućili cjeloviti razvoj djeteta.
Nikolina Bošnjak, mag. pedagogije