«Jednog lijepog sunčanog dana jedna maca izvela je svoje mačiće u šetnju. Iznenada je pred njih iskočio pas. Mačići su se prestrašili i stali mijaukati. Mama je hrabro istupila naprijed, opasno se nakostriješila i zarežala: «Grrr, grrr». Pas je začuđeno pogledao, podvio rep i pobjegao. Mama-maca se okrenula mačićima i ponosno rekla:»Vidite djeco, što znači poznavati strane jezike!».
(Prebeg-Vilke, m.: «Vaše dijete i jezik», str.139)
Strani jezici postaju sve popularniji i u našoj sredini strani jezik je počeo dobivati na važnosti. Zato smo odlučili ponuditi u našem vrtiću posebni program – program ranog učenja stranog (engleskog ) jezika u sklopu cjelovitog 10-satnog programa odgoja i naobrazbe.
Posebni program učenja engleskog jezika u sklopu redovitog 10-satnog programa ostvaruje se u skupini djece u dobi od 4 godine do polaska u školu.
Program stranog jezika provode odgojiteljice posebno educirane u području ranog učenja stranog jezika.
Program je verificiran od strane Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa.
CILJEVI PROGRAMA:
- utjecati na cjelovit razvoj djeteta obogaćujući odgojno-obrazovni rad sa stranim jezikom
- uočavanje i prihvaćanje međusobnih različitosti te osnovnih moralnih vrijednosti
- stjecanje temeljnih socijalnih vještina
- senzibiliziranje djeteta za jezik, kulturu i običaje engleskog govornog područja
- usvajanje riječi te jezičnih i fonetskih normi engleskog jezika.
ZADAĆE:
Osnovne razvojne zadaće, usklađene s individualnim potrebama i mogućnostima svakog djeteta upotpunjuju se i specifičnim zadaćama koje se ostvaruju učenjem stranog jezika, a to su:
- razvijati i podržavati motivaciju i interes djeteta za učenje stranog jezika te pozitivan stav o učenju
- razvijati dječje razumijevanje engleskog jezika i postaviti temelje za pravilan izgovor, ritam i intonaciju govora djeteta
- hrabriti dijete da samostalno progovori stranim jezikom
- osigurati djeci početnicima zabavan i poticajan prvi kontakt sa stranim jezikom putem zanimljivih aktivnosti bitnim za njihov kognitivni razvoj
- razvijati komunikacijske i jezične vještine djeteta na stranom jeziku, posebno slušanje i govorenje
- usvajati osnovni rječnik i jezične strukture putem komunikacijskih sadržaja u igri i svakodnevnim situacijama (slušanja audio materijala, čitanja djeci).
Program stranog jezika je dio odgojno-obrazovnog rada i oblik je njegova obogaćivanja. Program podržava razvoj djeteta u cjelini i obuhvaća sva područja djetetova razvoja: tjelesni, spoznajni, socio-emocionalni i govorni. Posebnost pristupa je u postupnom povećanju udjela stranog jezika u svakodnevnim aktivnostima i komunikacijskim situacijama između djece i odgojitelja. Program polazi od individualnih sposobnosti i uvažava individualne potrebe svakog djeteta. U osmišljavanju i planiranju aktivnosti programa bitnu odrednicu čine interesi djece.
Program stranog jezika će se provoditi kao transakcijski proces koji obiluje igrom, istraživačkim, spoznajnim, umjetničko-stvaralačkim, društveno-zabavnim i praktičnim životnim djelatnostima djeteta u komunikaciji i interakciji s odgojiteljima i drugom djecom.
Teme i sklopovi aktivnosti planirat će se u skladu s aktualnostima iz djetetova života, događajima u prirodi, blagdanima i društvenim događanjima:
- To sam ja – dijelovi tijela, odjeća, obuća, raspoloženja, higijena, pozitivna slika o sebi
- Moja obitelj - kuća, dvorište, članovi obitelji, obiteljski i emocionalni odnosi
- Moji prijatelji / vrtić- igre i igračke, slavlja, kulturno ophođenje, svakodnevne situacije, socijalne vještine
- Ljudi i običaji engleskog govornog područja- Thanksgiving Day (USA), kraljevska obitelj (UK), Halloween, tradicionalna jela
- Priroda - biljke, životinje, prirodne pojave, vrijeme, godišnja doba
- Brojevi, boje, prostorni i vremenski odnosi, oblici, veličine, klasifikacija, serijacija
- Blagdani i svečanosti- rođendani, Božić, Fašnik,Uskrs.
Tematske cjeline će se iskoristiti sukladno dječjim interesima i potrebama, obogaćene autentičnim i umjetničkim sadržajima na engleskom jeziku.
Putem svakodnevnih situacija te planiranim i spontanim dječjim aktivnostima, djeca bi trebala usvojiti sljedeće funkcije:
Osnovne gramatičke strukture uvodit će se putem igre, priče, pjesme, uvijek u situacijskom kontekstu.
Pripremila: Tanja Petric, odgojiteljica